Køresteder

Rømø, Sønderstrand

Sønderstrand på Rømø er Danmarks suverænt bedste sted til at køre blokart. På Sønderstrand er der et afmærket område på 3x3 km kun til strandsejlads. Uanset hvilket retning vinden kommer fra, kan man køre. Det eneste problem er at stranden kan være oversvømmet. Det er derfor en god ide at kontrollere vandstanden på DMI inden man kører dertil. Hvis vandstanden i Havneby på Rømø er over en meter, er der stor risiko for at stranden er oversvømmet. Som regel er stranden rimelig tør i sommer halvåret, men ved højvande og fuldmåne kan stranden være oversvømmet.

Hvis man kører udenfor det afmærkede område kan det medføre bøde.

På Sønderstrand er der en blokart skole, hvor der er mulighed for at få undervisning samt leje en blokart. (Kontakt www.windriders.dk eller Tim på mobil: 22855015)

Der er opstillet et wc lige oven for nedkørselen. I sommerhalvåret er der som regel  også en pølsevogn.

Vejers Strand

Vejers Strand ligger 7 km nord for Blåvands Huk. Stranden er mellem 200-300m. bred. Først er der en offentlig strand på ca.1 km. Hvis man kører til venstre på stranden, kommer man til nogle pæle, der afgrænser det militære område. Inde i det militære område er det tilladt at køre, hvis ikke der er øvelse. Stranden ligger noget højere end på Rømø, så der er ikke problemer med oversvømmelse af stranden. Vinden skal gerne komme fra vest til nord-vest, hvis ikke man vil krydse for meget.

I sommer månederne kan der være mange mennesker på stranden, især den offentlige strand

Der er toiletbygninger lige inden nedkørselen til stranden. I sommer månederne er der en pølsevogn på stranden.

Børsmose Strand

Børsmose Strand ligger ca. 7 km nord for Vejers Strand. Børsmose Strand er ikke særlig kendt, så der er som regel ikke mange mennesker. Stranden minder meget om Vejers Strand, 200-300m bred og mulighed for køre ca. 6 km mod nord inden man kommer til en stor å. Vinden skal gerne komme fra vest til nord-vest, hvis ikke man vil krydse for meget.

Der er hverken wc eller spisesteder

Middelfart, under den nye Lillebæltsbro

Stort græsområde, hvor der også holdes ”Rock under broen”. Når der skal køres på græs kræves stærkere vind end ved kørsel på sand, så der skal blæse godt for at der kan køres her. Vinden skal gerne komme fra vest, for optimal kørsel. Græsområdet er ca. 800m langt, der kan både køres på græsset og på en lille grusvej. Største ulempe ved området er der også bliver luftet en del hunde, så det er nødvendigt at styre uden om deres efterladenskaber.

Der er hverken wc eller spisesteder.

Lading Sø

En af Danmarks hurtigst frysende søer på grund af dens lave dybde, typisk 1 - 1½ meter dyb. Søen er ideel til issejlads med Blokart med skøjter. Lading Sø ligger tæt ved Sabro og Århus. For nuværende har ca. 5 af foreningens medlemmer skøjter til deres Blokart.

Dansk Blokart Forening © 2013